Baseret på fortællinger afSholem Aleichem
Med speciel tilladelse afArnold Perl
ManuscriptJoseph Stein
MusikJerry Bock
TekstSheldon Harnick

Original New York produktion, instrueret og koreograferet af Jerome Robbins

IscenesættelseDaniel Bohr
ScenografiPaul Farnsworth
Musikalsk indstuderingPer Engström
KoreografiLee Proud
LysdesignDavid Howe
Resident choreographerHayley Franks Høier
Resident directorMichael Lindvad

Medvirkende

TevyeTommy Kenter
GoldeAnnMari Max Hansen
YenteMarianne Høgsbro
HodelIsabel Schwartzbach
MotelSebastian Harris
ChavaLærke Belle Juul Hansen
FyedkaMarkus Emil Borg
TzeitelThea Boel Gjerum
PerchikRasmus Grandt
RabbinerenMichael Lindvad
MendelJonas Suurballe
AvramCarl Christian Rasmussen
MordchaMikkel Vadsholt
NachumMartin Skriver
PolitichefenJørn Pedersen
Danser/russerThomas Mark
Danser/russerJames Leece
Danser/russerNiklas Frandsen
Danser/russerPaul James Rooney
Fruma SarahMia Karlsson
LandsbyboerLinda Hultemark
LandsbyboerRie Sørensen
LandsbyboerLea Palme Skriver
LandsbyboerMarie Louise Hansen
LandsbyboerElise Ruusunen
On stage swingSimon Fichman
BielkeAnna Frederikke Heerulf Christiansen/Freja West Taravillo/Clara Ross
ShprintzeLisa Maria Birk Pohl/Olivia Powers/Sophia Johar
Øvrige børn i AnatevkaDagmar Grønbech Palsbro/Emma Hastrup

Orkester

AccordionFrancesco Cali / Mads Søndergaard
Reed 1Nikolaj Schultz / Lars Frederiksen
Reed 2Emil Goldschmidt
Trumpet 1Jens Gotholdt / Carsten Michael Larsen
Trumpet 2Uffe Fogtmann / André Bak
TromboneIan Price / Kim Aagaard
ViolinPiotr Gasior / Wladyslaw Marchwinski
CelloLisa Ekmark / Cansin Kara
GuitarThomas Maintz / Anders Westfall
BassHenrik Simonsen / Eva Skipper
PercussionTimothy Lutte / Ulrik Brohus

Sholem Aleichem

Èn af den jiddishe litteraturs største forfattere.

Ved udbruddet af første verdenskrig blev alle russiske statsborgere smidt ud af Tyskland, da Rusland og Tyskland var i krig bl.a. med hinanden. En del af russerne kom til København og boede her, indtil de i 1918-19 kunne rejse videre til Rusland eller Amerika. En af dem var Sholem Aleykhem, som egentlig hed Sholem Rabinovitj. Som russisk statsborger måtte han, som var i Tyskland med hele sin familie, rejse ud af Tyskland. Han tog med sin svigersøn Itskhok Dov Berkovitj til Sassnitz og efterlod resten af familjen i Berlin. Fem dage senere lykkedes det resten af familien at nå til København via Kiel.

Fra Sassnitz lykkedes det dem at få skib til Malmö og derfra videre til København. Sholem Aleichem og Yitskhok Dov Berkovitj indkvarterede sig på Nyt Landmandshotel på Halmtorvet. Som Berkovitj skriver i sine erindringer, afslørede lugten af hest og ko, at hotellet især benyttedes af stude- og hestehandlere. Men portieren var en ung russisk jøde, og på grund af ham slog mange af de fra Tyskland fordrevne russiske jøder sig ned på Halmtorvet. Fem dage senere lykkedes det resten af familien at nå til København via Kiel.

Han var på det tidspunkt en af de mest kendte jiddishe forfattere. Han skrev fortællinger, skuespil og romaner om det jødiske liv i Rusland. Og hans bøger blev store sukcesser. Det jødiske publikum var ikke vant til at læse fortællinger på deres egent sprog, jiddish. Han regnes for en af grundlæggerne af den moderne jiddishe litteratur.
Sholem Aleichem blev med sin familie i København til en gang i november 1914. Han læste op i mange foreninger, og der blev opført et af hans skuespil til hans ære. Men han var nedtrykt over krigen og situationen i Rusland. Dertil kom at han havde alvorlig diabetes. Den 19. november drog han til New York med familjen.  Han måtte efterlade sin søn Misha her, da han var meget syg. Også datteren Emma blev her, dels for at passe sin bror, og dels fordi hun var blevet forelsket i Leo Feigenberg, en russisk jøde fra Kiev som Sholem Aleichem selv. Ham blev hun gift med, de blev her og fik sønnen Meïr Feigenberg, der var direktør for Det Ny Teater fra 1966-69. Da Sholem Aleichem døde i 1916 blev hans kiste fulgt af mere end 100.000 gennem New Yorks gader, den gang verdens største jødiske by.

I dag kendes Sholem Aleichem indirekte af mange takket være Joseph Steins Musical Fiddler on the Roof fra 1964. Det er bogen Tevye der Milkhiger, Stein har dramati- og amerikaniseret. Selve rejsen fra roman til musical og fra succes til succes siger noget centralt om jødisk bevidsthed i 1900-tallet. Fortællingerne om mælkemanden Tevye blev til fra 1894-1916 og er historien om en fattig mælkesælger, som bor i en lille jødisk by og har en hel række døtre, men ingen søn. Bogen er mestendels Tevyes monologer om sit liv og disse døtre, som han jo elsker, men det ville jo have været rart med en søn, der kunne sige bønnen kaddish over sin far, når han var død. Tevye udvikler en monolog-stil, hvor han både er meget naiv og fejlciterer både Torah (Mosebøgerne) og Talmud (diskussioner om udlægningen af Torah) på en udsøgt morsom måde. Men Tevye er også en meget klog mand, som prøver at styre sit liv med kone og døtre, selvom det aldrig går, som han har planlagt. Tevye er en humoristisk version af en shtetl-jøde. De små jødiske byer, som fandtes i tusindvis fra Ukraine op gennem Polen til Litauen, dengang alt sammen Rusland, kaldes på jiddish ’shtetl’, en lille by. Med Steins musical blev meget af det sørgmuntre ved Tevye skrællet af, og den ender naturligvis med at familjen emigrerer til USA. Musicalen transponerer så at sige shtetl-jøden (den som musicalen handler om) til en Brooklyn-jøde (tilskueren).

Joseph Stein

(1912–2010) Joseph Stein blev født i New York af polsk-jødiske forældre og voksede op i Bronx. Han gik på Columbia University, hvor han tog en social degree i 1937. Herefter startede han som medarbejder i psykiatrien, mens han skrev comedy i sin fritid.

Et tilfældigt møde med skuespilleren Zero Mostell, der allerede var kendt dengang, og som siden kom til at spille Tevye i Spillemand på en Tagryg, gav ham en vej ind i radio- og tv-branchen, hvor han skrev sketches til nogle af tidens kendte skuespillere, og han blev en af de udvalgte forfattere, der skrev til “The Sid Ceasar Show”. Hans første arbejde som teater-dramatiker var som medforfatter på Plain and Fancy, en hit musical om de oplevelser et sofistikeret New Yorker-par får ved at leve blandt Amish-befolkningen i Pennsylvania. Hans næste forestilling var Mr. Wonderful med Sammy Davis Jr. i hovedrollen. Han skabte librettoen til Bock og Harnick-musicalen The Body Beautiful. Hans næste libretto var til Take Me Along. Derefter skrev han adaptionen til hit komedien Enter Laughing. Hans næste forestilling var Fiddler on the Roof, som gav ham en Tony Award og en Drama Critics Circle Award. Han blev også nomineret til en Tony Award for sin næste forestilling Zorba med musik af Kander og Ebb. Hans øvrige produktioner rummer King of Hearts, Irene, Rags (som også gav ham en Tony nominering) og The Bakers Wife, som blev produceret i London og nomineret til en Laurence Olivier Award. Joseph Stein er også manuskriptforfatter på filmatiseringerne af Enter Laughing og Fiddler on the Roof.

I 2008 blev Joseph Stein optaget i the Theatre Hall of Fame. The York Theatre ærede ham med the Oscar Hammerstein Award for Lifetime Achievement in Musical Theatre in 2007. I 2008 ærede The Dramatists Guild of America ham med en Lifetime Achievement Award.

Jerry Bock

(1928 - 2010) Jerry Bock voksede op i Queens, hvor han allerede som barn begyndte at spille klaver. Han debuterede som komponist på Broadway i 1955, hvor han sammen med Jerry Holofcener bidrog med sange til forestillingen Catch a Star. I 1956 samarbejdede de to på musicalen ”Mr. Wonderful” skabt til Sammy Davis Jr. I samme skabte parret endnu en forestilling ”Ziegfeld Follies”, der dog ikke nåede Broadway. 1956 var også året, hvor han mødte sangskriveren Sheldon Harnick, som han de følgende år fik et meget succesfuldt samarbejde med. De skabte først “The Body Beautiful” som ikke blev den helt store succes, men med ”Fiorillo”, der var en musical skabt over en tidligere New York-borgmester Fiorello La Guardias liv, fik de succes og begyndte at vinde priser i stor stil. Forestillingen tog både New York Critics Circle Award, en Tony Award og Pulitzer Prize for Drama. Deres videre samarbejde kastede en lang række, om muligt, endnu større succeser og hits af sig. De følgende år skabte de ”Tenderloin” (1960), ”Man in the Moon” (1963) She Loves Me (1963), Fiddler on the Roof (1964), The Apple Tree (1966), og The Rothschilds (1970), desuden bidrog de til  “Never Too Late” (1962), Baker Street (1965), Her First Roman (1968), and The Madwoman of Central Park West (1979). Fiddler on the Roof indeholdt et af alle tiders største musicalhits "If I Were a Rich Man".

Bock talte ved Fiddler on the Roof forfatteren Joseph Steins begravelse, der døde som 98-årig. Selv døde Jerry Bock ti dage senere i en alder af 81.

Sheldon Harnick

Sheldon Harnick blev født i 1924 af amerikansk-jødiske forældre i en forstad til Chicago. I barndomshjemmet blev der af og til talt jiddisch, men det var mest, når forældrene havde hemmeligheder for børnene. Sheldon begyndte at spille violin allerede i grundskolen. Han blev indkaldt til hæren i 1943, og efter endt tjeneste ved signaltropperne i flyvevåbnet tog han en bachelor på Northwestern University School of Music fra 1946-49. Efter at have touret med lidt forskellige bands drog han i 1950 til New York med ambitionen om at blive teater- og musicalsangskriver.

Han skrev til forskellige musicals, til tider anonymt men i 1956 mødte han Jerry Bock, som han får et meget succesrigt samarbejde med. Deres første musical, The Body Beautiful, spillede dog kun tres dage på Broadway, men de to fandt ind i et samarbejde med instruktøren Hal Prince, og deres næste opstætning Fiorello spiller ikke mindre end 795 gange og sikrer dem både en Tony Award og en Pulitzer Price for bedste drama. De to komponister fortsætter det succesfulde samarbejde med flere musicals som Tenderloin (1960) She loves Me (1963) og succesen kulminerer med Fiddler on a Roof (1964). I 1966 var det “The Apple Tree” I 1970 The Rothschilds.  Ved siden af arbejdet med Bock bidrog han anonymt med adskillige sange til forestillingen “Baker Street” og “The Canterville Ghost” (tv-musical) samt en lang række andre produktioner.  Op igennem firserne og halvfemserne har Sheldon skrevet musik til både film, operaer og flere musicals, men det var i 60´erne og i samarbejdet med Jerry Bock, at han var med til at grundlægge den moderne musical.

Daniel Bohr

Født i Argentina, opvokset i Chile, uddannet i Spanien, og har boet og arbejdet i Danmark, Frankrig, Spanien, Chile, Norge, Argentina, Venezuela, Mexico, Holland, Sverige, Belgien, USA og Italien. Han har gennem de seneste 50 år iscenesat utallige forestillinger, fra eksperimenterende teater, drama og komedier til opera, operette og musicals. Han har desuden arbejdet for radio, TV og film og været både teaterchef, operachef, festspildirektør og privat teaterproducent. For Det Ny Teater har han iscenesat West Side Story, Gertrude Stein, Peter Pan, Marlene Dietrich – Den Blå Engel, Annie, Evita og Jekyll & Hyde samt Love Never Dies og The Sound of Music, der begge vandt en Reumert for Årets Musikteater, og senest Annie Get your Gun, Spillemand på en Tagryg og Dance of the Vampires. For Det Kgl. Teater La Traviata, Faust, Den Hellige Kommunion, Eight Songs For A Mad King, Cosi Fan Tutte og senest Isslottet, for Den Jyske Opera Zigeunerbaronen, Figaros Bryllup, Bajadser og Cavalleria Rusticana, for Det Danske Teater Kiss Me Kate!, for Odense Teater Fruen på Sark, på Aalborg Teater Tag med til Hollywood, Når Engle Danser og Huset med de Syv Balkoner, for Nyt Dansk Musikteater Egtved Pigen, Julius, Peter Sabroe, Den Blå Karrusel, Lyset Over Skagen og Fregatten Jylland, for Betty Nansen Teatret Master Class, for Den Ny Opera den Reumert-nominerede The Turn of the Screw og for Den Fynske Opera senest Andre Bygninger, der vandt en Reumert for Årets Opera i 2015.

Paul Farnsworth

Uddannet i teaterdesign på Wimbledon School of Art. Har på Det Ny Teater tidligere skabt scenografi og kostumer til bla. Peter Pan, My Fair Lady, The Sound of Music, The Producers, Wicked, Love Never Dies, Evita, Billy Elliot, Jekyll & Hyde, Anything Goes og senest Annie Get your Gun. Paul har skabt scenografi og kostumer til langt over 100 forestillinger, såvel i England som internationalt og modtog i 1997 en Olivier Award for sin scenografi til Passion. Blandt Pauls seneste forestillinger i England er The Producers, Jesus Christ Superstar, Annie Get Your Gun, Candide, Afraid of the Dark, Charley’s Aunt, The Boy Friend, Whistle Down The Wind, The Way of the World, Smash, On Your Toes, Lend Me A Tenor, Mrs. Warren’s Profession, Entertaining Angels, Noises Off, Shall We Dance, Flashdance The Musical, Half a Sixpence, Dr. Doolittle og Scrooge (modtog en Green Room Award for Best Set & Costume Design).

Per Engström

Diplomeksamen fra Musikhögskolan i Stockholm med kantor- og organisteksamen i 1978 og orkester- og kordirigenteksamen i 1982. På Det Ny Teater har Per Engström dirigeret samtlige opførelser af Dance of the Vampires, Spillemand på en Tagryg og The Phantom of the Opera, Cats, The Producers, Skønheden og Udyret, The King and I, Les Misérables, Mary Poppins, Wicked, Annie, Singin’ in the Rain, Love Never Dies, Crazy For You, Evita, Billy Elliot, The Sound of Music, Jekyll & Hyde, Anything Goes og Chicago. Han har endvidere virket som musikalsk instruktør af Annie Get Your Gun og The Book of Mormon. Per Engström har været ansat ved Malmö Stadsteater, operaen i Göteborg samt Oscars Teatern i Stockholm, hvor han bl.a. dirigerede The Phantom of the Opera 1989-95. I Sverige har han derudover dirigeret Mozarts Tryllefløjten.

Lee Proud

Uddannet fra Italia Conti Academy in London. På Det Ny Teater har han koreograferet Spillemand på en Tagryg. Har koreograferet en lang række prisvindende forestillinger i både Storbritannien, resten af Europa og i Asien. Priser: 2019 Griman Award for Best Choreographer for Matilda at Reykjavik City Theatre; 2017 International Best Achievement Recognition Award "Best Choreographer", 2017 The OffWestEnd Award (Offie) "Best Choreographer" for Allegro at the Southwark Playhouse, 2016's "Best Choreographer" TheOffWestEnd Award (Offie) for Grand Hotel in London and Mack and Mabel. Lee co-directed Legally Blonde with Nikolai Foster.

David Howe

International anerkendt lysdesigner med produktioner på en lang række af Londons West End teatre, (Bl.a. The Magic Goes Wrong, Mischief Movie Nights og McQueen) London Royal Opera og på Broadway (Private Lives, The Norman Conquests Trilogy og Primo). Han har desuden også arbejdet på operaproduktioner i Italien samt store sceneproduktioner i Østen blandt andet i Bejing og Hong Kong. Endvidere har han stået for lysdesign på Rocky Horror Picture Show, European Tour 2009-2018. Har På Det Ny Teater designet lys på Oliver!

Jesper Frank Christensen

Dobbelt bachelor i piano fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og herefter fra Rytmisk Musikkonservatorium 2013, På Det Ny Teater har han været pianist og repetitør på forestillingerne Billy Elliot, Sound of Music, Jekyll & Hyde, Annie Get Your Gun, Anything Goes og Phantom of The Opera, startede som afløser på Evita og Beauty and the Beast.

Jens Louis Petersen

Forfatter, journalist og oversætter. Ansat fra 1952 på Det kongelige Teater. Administrator ved Statens teaterskole 1967 – 1987 og redaktør på Blæksprutten fra 1971. Jens Louis Petersen oversatte både musicals, skuespil og opera. Han var også tilknyttet Danmarks Radio og skrev tekster til satiriske tv-programmer, ligesom han leverede manuskripter til flere afsnit af Huset på Christianshavn og Matador.

Hayley Franks Høier

Uddannet på Elmhurst Ballet School og English National Ballet School. Har for Det Ny Teater koreograferet Love Never Dies, Annie, The Sound of Music og senest Jekyll & Hyde. Har endvidere på Det Ny Teater virket som koreografassistent på Dance of the Vampires, Spillemand på en Tagryg, The Phantom of the Opera, Cats, The Producers, Chicago, The King and I, Les Misérables, Mary Poppins, Wicked, Evita, Billy Elliot, Anything Goes og senest Dance of the Vampires. Har for Nørregade Teatret i Maribo koreograferet Les Misérables, La Cage Aux Folles, The Producers, Sommer i Tyrol, Sunset Boulevard og Cyrano.

 

Michael Lindvad

Uddannet fra Privatteatrenes elevskole. Var i en årrække tilknyttet Teatret ved Sorte Hest som medstifter og leder. På Det Ny Teater var han Jamie i My Fair Lady og butleren Franz i The Sound of Music, og har derudover været resident director på The Producers, Beauty and the Beast, Chicago, Les Misérables, Mary Poppins, Singin’ In The Rain,  mediscenesætter af Crazy For You, resident director på Dance of the Vampires, Billy Elliot, The Sound of Music, Jekyll & Hyde, hvor han også spillede Poole og Anything Goes, hvor han medvirkede som kaptajnen og på Spillemand på en Tagryg, hvor han spillede Rabbineren. Har for egnsteatret i Maribo iscenesat flere musicals, senest The Sound of Music og Miss Saigon.

Tommy Kenter

Uddannet fra Statens Teaterskole. Debuterede på Det Ny Teater som 10-årig i forestillingen Den Forelskede Kamphane, allerede som 11-årig debuterede han på film i Cirkus Buster og har siden været med i en lang række danske film, TV-serier og satireprogrammer. På teatret har han medvirket i bl.a. Svejk på Betty Nansen Teatret, Matador the Musical og Kong Lear på Det Kongelige Teater. Har herudover sat egne shows op på teatret, herunder Kentex – En mand du ikke kan nå.

AnnMari Max Hansen

Debuterede som 10 årig på Helsingborg Stadsteater og Wasateatret i Stockholm. Har på Det Ny Teater bl.a. medvirket i Cyrano de Bergerac, Vild Honning, Pigen Claudia, Falskhed og Forførelse. Har også været ansat 5 år på Det Kongelige Teater og medvirket i en lang række film-, tv-, og teaterproduktioner på bl.a. Det Danske Teater, Cirkusrevyen,  Gladsaxe Teater, Svalegangen, Betty Nansen, og Østre Gasværk hvor hun spillede Fantine i Les Miserables.

Marianne Høgsbro

Uddannet fra Statens Teaterskole, 1979. På Det Ny Teater har hun medvirket i Anything Goes. Hun har været en del af ensemblet på Det Kongelige Teater og senest Aalborg Teater. Hun har spillet hovedroller i bl.a.: Inden for murene, Familien, Bunbury, Anna Sophie Hedvig, Don Ranudo, Glasmenageriet, Inden jeg fylder 67, Den stundesløse, Der var engang, Tartuffe, Et dukkehjem, Petra von Kants bitre tårer og Døgnvæsener. Marianne har modtaget flere teaterpriser, senest modtog hun i 2014 Lauritzen-Prisen og samme år en Reumert for Årets Kvindelige Hovedrolle. 

Isabel Schwartzbach

Uddannet fra Syddansk Musikkonservatorium og Skuespillerskole 2010-13 samt Stella Adler Studio of Acting i New York. På Det Ny Teater har Isabel Schwartzbach tidligere medvirket i Beauty and the Beast, The Sound Of Music, Jekyll & Hyde og senest som Christine i The Phantom of the Opera. Sang og spillede i 2014 rollen som Cosette i Les Misérables på Aarhus Teater. I 2018 sang og spillede hun Maria i West Side Story på hhv. Aarhus og Ålborg Teater. 

Sebastian Harris

Uddannet fra Det Danske Musicalakademi i 2015. Har på det Ny Teater medvirket som Tony Elliot i Billy Elliot, Jesus i The Book of Mormon, som Monsieur André i The Phantom of the Opera og senest i Dance of the Vampires. Han har medvirket i en lang række andre musicals, bl.a. Cabaret, The Sound of Music, Nøddebo Præstegaard på Folketeatret samt Shu-bi-dua the Musical samt Klokkeren fra Notre Dame på Fredericia Teater.

Lærke Belle Juul Hansen

Har studeret privat hos førende skuespillere, sangere og dansere, og er nu under uddannelse hos Savery Academy Performance Education. Lærke Belle har tidligere været optrædende tjener i Teaterkælderen, hun fik sin debut på Det Ny Teater som Chava i Spillemand på en Tagryg.

Markus Emil Borg

Uddannet som musicalperformer fra Den Danske Scenekunstskole i 2020. Medvirkede som 3. års elev i Spillemand på en Tagryg i 2019.

Thea Boel Gjerum

Uddannet musicalperformer fra Performing Arts School, Göteborg. På Det Ny teater har hun medvirket i Dance of the Vampires.Har medvirket som Rødhætte i Into the Woods, Rod i Replikken samt Djævelens Lærling. 

Rasmus Grandt

Uddannet fra Den Danske Scenekunstskole i 2016, men debuterede allerede i 2015 på Det Ny Teater i The Sound of Music. I 2012 og 2013 medvirkede han i Nattens Dronning som danser på Magasinet i Odense. I 2014 medvirkede han i Den lille Havfrue på Fredericia Teater. Saturday Night Fever i 2016 i Falconersalen og Musikhuset Aarhus. Klokkeren fra Nortre Dame i 2017 på Fredericia Teater, Catch Me if You Can, 2018 Odense Teater. Seebach 2018 på Fredericia Teater, Leonora Christine i 2019  på Odense Teater, Ghost Tivolis Koncertsal, Prinsen af Egypten, Det Kongelige Teaters Gamle scene og Klokkeren fra Nortre Dame på Fredericia Teater også i 2019. I 2020 Vild med Dans - The Musical på Østre Gasværk.

Michael Lindvad

Uddannet fra Privatteatrenes elevskole. Var i en årrække tilknyttet Teatret ved Sorte Hest som medstifter og leder. På Det Ny Teater var han Jamie i My Fair Lady og butleren Franz i The Sound of Music, og har derudover været resident director på The Producers, Beauty and the Beast, Chicago, Les Misérables, Mary Poppins, Singin’ In The Rain, mediscenesætter af Crazy For You, resident director på Billy Elliot, The Sound of Music, Jekyll & Hyde, hvor han også spillede Poole, Anything Goes som kaptajnen og i Spillemand på en Tagryg hvor han spillede Rabbineren. Har for egnsteatret i Maribo iscenesat flere musicals, senest The Sound of Music og Miss Saigon.

Jonas Suurballe

Uddannet fra Performing Arts School, Göteborg i 2006. Har på Det Ny Teater medvirket i Annie Get Your Gun, The Book of Mormon, Mary Poppins, Wicked, Singin’ In The Rain, Beauty and the Beast og i Chicago i rollen som Mary Sunshine. Senest i Dance of the Vampires. Har derudover optrådt som solist i England og Australien for det tyske krydstogtsrederi Aida.

Carl Christian Rasmussen

Uddannet på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og Det Kgl. Teaters Operaakademi. På Det Ny Teater har han medvirket i Den Glade Enke, Phantom of the Opera, My Fair Lady, Skønheden og Udyret, The Sound of Music, Jekyll & Hyde The Musical, Annie Get Your Gun og senest The Phantom of the Opera. Han har spillet og sunget en lang række vidt forskellige roller inden for opera, operette, moderne musikdramatik, musical og skuespil spændende fra Mozart, Rossini, Wagner over Per Nørgård og Poul Ruders til Lloyd Webber. Carl Christian Rasmussen har været engageret på Den Jyske Opera, Det Kgl. Teater, Team Teatret, Aarhus Sommeropera, Den Fynske Opera, Fiolteatret, Betty Nansen Teatret, Folketeatret.dk. 

Mikkel Vadsholt

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater i 1997. Han har optrådt på forskellige teatre, bl.a. Odsherred Teater, Aarhus Teater, Odense Teater og Viborg Teater. Har været en del af Nørregade Teatret i Maribo siden sommeren 2010, hvor han medvirkede i teatrets udgave af operetten "Sommer i Tyrol".  På Nørregade Teatret medvirkede han i 2015 i "Shrek the musical", som Shrek - og i efteråret 2016 spillede han rollen som Mattis i "Ronja Røverdatter". Desuden har han medvirket i en del spillefilm og tv-serier samt julekalenderen "Absalons hemmelighed". Endelig har han arbejdet som dubber på tegnefilm. Mikkel Vadsholt er stifter af Ølstykke Sommerteater og har været chef for dette teater.

Martin Skriver

Uddannet fra Den Danske Scenekunstskole i 2013. På Det Ny Teater har han medvirket i Evita. Har medvirket i High School Musical og High School Musical 2, Den Lille Havfrue, Klokkeren Fra Notre Dame og Seebach, hvor han spillede Keld Heick, alle på Fredericia Teater. Spamalot i Tivoli, Det´ bare mænd på Odense Teater. Sideløbende med teaterkarrieren laver Martin musik og er mest kendt for sin sejr i Det Danske Melodigrandprix 2016 med popgruppen Lighthouse X. Martin er desuden ambassadør for Julemærkefonden, der hvert år hjælper omkring 750 børn i alderen 7-14 år videre i livet.

Jørn Pedersen

Uddannet fra Operaakademiet. På det Ny Teater har Jørn Pedersen tidligere medvirket som Dr. Falke og Gabriel von Eisenstein i Flagermusen, Grev Danilo i Den Glade Enke samt som Fantomet i Phantom of the Opera. Har sunget en lang række hoved- og titelroller i opera, operette og musicals, herunder operaerne Rigoletto, La Traviata, Falstaff, Carmen, Pagliacci, Manon Lescaut, Don Juan, Figaros bryllup, Barberen m.fl. 

Thomas Mark

Uddannet 2015 fra The Urdang Academy, London. Har medvirket i Jack and the Beanstalk og Beauty and the Beast i England og som danser i Mary Poppins og 25. Aniversary show i Disneyland Paris samt danset I cabaret showet Paris je t’aime på La Nouvelle Eve i Paris.

James Leece

Uddannet fra Royal Ballet School og The London Studio Centre. På Det Ny Teater har han medvirket i Dance of the Vampires. Har medvirket i en lang række balletter og musicals i England Han har blandt andet spillet Johnny i Dirty Dancing, titelrollen i The Snowman, Don Lockwood i Singin’ in the Rain. I Danmark har han medvirket i Nøddeknækkeren i Tivoli.

Niklas Frandsen

Uddannet fra Performing Arts School, Göteborg, 2019, og fik sin debut i Spillemand på en Tagryg sidste år.

Paul James Rooney

Uddannet fra The Royal Ballet School og Elmhurst Ballet School. På Det Ny Teater har han medvirket i Dance of the Vampires. Arbejder som koreograf, underviser og danser og har bl.a. medvirket i Nøddeknækkeren og Sylfiden i Tivoli, Billy Elliot på Malmø Opera og Wind in the Willows i The Royal Opera House, London.

Mia Karlsson

Uddannet på Musikhögskolan i Malmø i 1995 og på musicallinjen, Kulturama i Stockholm i 1999. På Det Ny Teater har hun medvirket i samtlige opførelser af The Phantom of the Opera og sang i 2009 hovedrollen Christine Daaé. Har derudover sunget Søster Margaretta i The Sound of Music, Belle i Skønheden og Udyret, Cosette i Les Misérables og Tuptim i The King and I, en rolle hun også har spillet på Slagthuset i Malmø. Herudover hun medvirket i My Fair Lady på Det Kongelige Teater. Udover sit virke som sanglærer har hun en omfattende koncertvirksomhed.

Linda Fabricius Hultemark

Uddannet fra Balettakademiens musikallinje Göteborg 2011. Har på Det Ny Teater medvirket i Crazy For You, Love Never Dies, Anything Goes, Chicago og senest Dance og the Vampires.  Medvirkede i Sceneriet under Det Ny Teater i Songs For A New World. Har desuden medvirket i Crazy For You på Göteborgs Operan, i Rebecca og i Dr. Zivago, begge på Malmö Opera samt Chess i Tivoli og Something Rotten på Wermlands Opera .Hun har arbejdet som solist for det tyske krydstogtsrederi Aida.

Rie Sørensen

Uddannet som musicalperformer fra Den Danske Scenekunstskole i 2015. Har på Fredericia Teater medvirket i Shubidua the Musical, Klokkeren fra Notre Dame og Seebach samt Prinsen af Egypten.

Marie Louise Hansen

Uddannet som musicalperformer fra Den Danske Scenekunstskole i 2019. Har medvirket i Leonora Christina på Odense Teater, Lyset over Skagen, samt i Den Evige Ild som Mary Stuart på Bellevue Teatret. Har desuden medvirket i TV2 serien Mercur i rollen som Anita Lindblom.

Lea Palme Skriver

Uddannet musicalperformer fra Den Danske Scenekunstskole i 2013. Har medvirket i Det Ny Teaters produktion af Love Never Dies. Derudover har hun medvirket i forestillingerne We Will Rock You, Midt om Natten og Kærlighed ved første hik, My Fair Lady på Aarhus Teater, ELF - The Musical i Tivoli, Ghost hos Heltemus Produktion og senest i Mamma Mia i Tivoli.

Simon Fichman

Uddannet som musicalperformer fra Den Danske Scenekunstskole i 2020. Medvirkede som 3. års elev i Spillemand på en Tagryg i 2019.

Elise Ruusunen

 

Uddannet fra Det Danske Musical Akademi 2012. På Det Ny Teater har hun tidligere medvirket i Annie, Crazy For You, Beauty and the Beast som Silly Girl, The Sound of Music, Anything Goes og senest Anni Get Your Gun. Derudover har hun bl.a. medvirket i Cabaret i Tivoli, Aladdin og Young Frankenstein på Fredericia Teater samt Flashdance the Musical.