The Phantom Of The Opera

MusikAndrew Lloyd Webber
SangteksterCharles Hart
Supplerende sangteksterRichard Stilgoe
ManuskriptRichard Stilgoe
-Andrew Lloyd Webber
Efter roman "Le Fantôme de l'Opéra" afGaston Leroux
ScenografiMaria Björnson
LysdesignAndrew Bridge
LyddesignMick Potter
OrkestreringDavid Cullen
-Andrew Lloyd Webber
Koreografi og musical stagingGillian Lynne
IscenesættelseHarold Prince

The Phantom Of The Opera - Det Ny Teater

IscenesættelseArthur Masella
Assisterende instruktørRainer Fried
Musikalsk indstuderingWilliam Waldrop
-Per Engström
KoreografiPatricia Merrin
LysdesignMichael Odam
LyddesignNic Gray
OversættelseKaren Hoffmann
Resident directorMichael Lindvad
Resident koreografiHayley Franks Høier

Medvirkende

FantometTomas Ambt Kofod /
Fantomet, SkarpskytteJohn Martin Bengtsson
Christine DaaéSibylle Glosted /
Christine DaaéIsabel Schwartzbach /
Christine DaaéCassandra Lemoine
Raoul, Grev de ChagnyChristian Lund
Monsieur FirminCarl Christian Rasmussen
Monsieur AndréSebastian Harris
Carlotta GiudicelliLouise Fribo
Ubaldo PiangiRasmus Jupin
Madame GiryElisabeth Halling /
Madame GiryTuva Semmingsen
Meg GiryImogen-Lily Ash
Madame Firmin, Carlotta GiudicelliAnna Vaupel
Monsieur Le Fèvre, AuktionariusJesper Paasch
Monsieur Reyer, JuvelerKim Hammelsvang
Passarino, SlavePaul Frederiksen
Joseph Buquet, Don Attilio, BrandchefenMartin Loft
LøvemandenLauritz Jakob Thomsen
PåklæderskeMaria Hanke
Confidante, Spansk Dame, PrinsesseCecilia Lindwall
Spejlbrud, Prinsesse, PageSandra Kassman
Vild kvinde, Spansk DameFrederikke Kampmann
Vild kvinde, PageMerete Laursen
Soldat, FrisørKristoffer Emil Appel
SlaveJohn Michael Wrensted Olsen
SwingMia Karlsson
-Sidsel Aja Eriksen
-Patrick Egersborg
-Rasmus Mononen
BalletdanserNahia Gil Elizondo
-Amelia Jackson
-Victoria Paine
-Corina Clark
-Chloe Dowell
-Heidi Richards
HyrdedrengJacob William Hughes
SlavemesterTrevor Schoonraad
Balletswing, DansekaptajnCathrine Leppingwell

Orkester

KapelmesterPer Engström
ViolinPiotr Gasior
-Xenia Savery
ViolinLouise Hyrup
-Alexandra-Helianne Blais
ViolinKarolina Koivisto
-Whadyslaw Marchwinski
ViolaDeanna Said
-Daniel Sledzinski
CelloLisa Ekmark
-Helle Sørensen
KontrabasHenrik Simonsen
-Eva Skipper
Reed 1Nicolai Schultz
-Lars Frederiksen
Reed 2Pelle Fridell
-Marika Thinggaard Andersen
Reed 3Thomas Larsen
Reed 4Anrijs Ivanovskis
-Leopoldo Ferris Gomez
HornHenriette Holk
-Anne Sophie Broholt Jensen
Keyboard 1Jesper Christensen
-Ole Schousboe
Keyboard 2Mathias Grove Madsen
-Klavs Lewinsky
Keyboard 3Francesco Cali
-Peter Hougaard

Andrew Lloyd Webber

Da Sunset Boulevard i 2017 sluttede sig til School of Rock, Cats og The Phantom of the Opera på Broadway, blev Andrew Lloyd Webber den eneste, der har matchet Rodgers og Hammersteins rekord fra 1953, med fire samtidige musicals på Broadway. Andre musicals han har komponeret, omfatter bl.a. Aspects of Love, Joseph and Amazing Technicolor Dreamcoat, Jesus Christ Superstar, Evita og Love Never Dies. Hans produktion af School Of Rock er den første britiske musical, der havde uropførelse på Broadway. Han har co-produceret sine egne forestillinger, herunder Cats og The Phantom of the Opera, og som soloproducent præsenterede han den banebrydende Bombay Dreams, der introducerede den dobbelt Oscar-vindende Bollywood-komponist AR Rahman til det vestlige scene. Andre produktioner omfatter den Olivier Award vindende Daisy Pulls It Off og La Bete, den rekordbrydende Palladium-produktion af The Sound of Music og The Wizard of Oz. Han ejer syv West End teatre, herunder Theatre Royal Drury Lane, Palladium, Gillian Lynne Theatre og The Other Palace som tilbyder et unikt London hjem for nye musicals under udvikling. Han er passioneret for musikkens betydning i undervisning, og Andrew Lloyd Webber Foundation er blevet en af Storbritanniens førende velgørende organisationer, der støtter kunst og musik. Hans priser, både som komponist og producent, omfatter syv Tonys, syv Oliviers, en Golden Globe, en Oscar, Praemium Imperiale, Richard Rodgers Award for Excellence in Musical Theatre, en BASCA Fellowship, Kennedy Center Honor og en Grammy for Best Contemporary Classical Composition for Requiem.  Han modtog i 2018 en Tony Lifetime Achievement Award og samme år udkom hans selvbiografi Unmasked i anledningen af hans 70 års fødselsdag. 

Charles Hart

Charles Hart er født i London og uddannet i Maidenhead og Cambridge. Han har skrevet sangtekster til musicals (The Phantom of the Opera, Aspects of Love, the Kissing-Dance, The Dreaming), opera (The Vampyr, BBC 2), samt adskillige sange. Han har også skrevet både tekster og musik til TV (Watching og Split Ends, Granada TV) og til radioen (Love Songs, BBC Radio 2). Hans Two Studies for String Quartet blev opført af The Sacconi Quartet i 2005 i Purcell Room i London. Charles Harts fotografier har været benyttet på plakater og i teaterprogrammer, samt i publikationer lige fra Attitude til Daily Telegraph, og i 2003 deltog han sammen med to andre fotografer i en udstilling organiseret af UNICEF for at fejre FNs Konvention for Børns Rettigheder.

Richard Stilgoe

I 1980’erne blev Richard Stilgoe involveret i at skrive tekst til Cats, Startlight Express og The Phantom of the Opera. Skoler opfører hans musicals Bodywork og Briliant the Dinosaur, og et nyt værk Exit Allan blev opført ved International Festival of Musicals i Cardiff i 2002. Han har siden 1988 præsenteret The Schools Proms. Med alt dette er vokset et stigende ønske om at gøre musik mere tilgængelig for unge mennesker. I 1998 grundlagde Richard Orpheus Centre, der giver handicappede mulighed for at deltage i udøvende kunst. Studerende herfra optræder nu over hele landet, bl.a. i Royal Opera House, ved Notting Hill Carnival og Glastonbury Festival. Han har modtaget to Tony-nomineringer, tre Monte Carlo-priser, en Prix Italia, en Honorary Doctorate og en O.B.E.

Gaston Leroux

Uddannet jurist i Paris 1889. Begyndte at arbejde som rets-rapporter og teateranmelder for L’Écho de Paris, og som international korrespondent for Le Matin, hvor han bl.a. dækkede Den Russiske Revolution. I 1907 begyndte han at skrive fiktion og udgive noveller. Hans første novelle var en krimi, Le mystère de la chambe jaune. Hans mest kendte værk Le Fantôme de l’Opéra begyndte som en novelleserie i 1909, indtil den i 1910 blev udgivet som en samlet bog. Bogen modtog ikke gode anmeldelser, og værket blev først for alvor kendt da den i 1925 blev filmatiseret som stumfilmen af samme navn med Lon Chaney i rollen som Fantomet. I 1986 skrev og komponerede Andrew Lloyd Webber en musical over historien om The Phantom of the Opera, hvorpå historien igen modtog fornyet anerkendelse.

Harold Prince

Harold Prince er en af de mest prisvindende instruktører. Har iscenesat originalopsætningerne af She Loved Me, It’s a Bird…, Superman, Cabaret, Zorba, Company, Follies, A Little Night Music, Pacific Overtures, On the Twentieth Century, Sweeney Todd, Evita, Merrily We Roll Along, The Phantom of the Opera, Kiss of the Spider Woman, Parade og LoveMusik. Han har også iscenesat anmelderroste revivals af Candide og Showboat. Før Harold Prince begyndte at iscenesætte, havde han produceret originalopsætningerne af The Pajama Game, Damn Yankees, New Girl in Town, West Side Story, Fiorello!, Tenderloin, Flora the Red Menace, A Funny Thing Happened on the Way to the Forum og Fiddler on the Roof. Blandt teaterstykkerne han har iscenesat er Hollywood Arms, The Visit, The Great God Brown, End of the World, Play Memory og hans eget stykke Grandchild of Kings. Hans operaproduktioner er blevet vist på Lyric Opera of Chicago, Metropolitan Opera, San Francisco Opera, Houston Grand Opera, Dallas Opera, Wiener Staatsoper og Theater Colon i Buenos Aires. Hans seneste version af Candide kunne ses i New York City Opera i januar 2017. Prince of Broadway, som er et musikalsk kompendium af hele Hal Prince’s karriere, havde premiere på Broadway i august 2017. Hal Prince er i bestyrelsen for New York Public Library og medvirkende til at udvikle Theatre on Film and Tape-samlingen til Library for the Performing Arts i Lincoln Center. Han har tidligere siddet i National Council on the Arts for the NEA. Hal Prince sidder i Ordre des Arts et des Lettres, et hverv givet ham af den franske regering i 2008. Han har modtaget 21 Tony Awards, en Kennedy Center Honor og Eugene O’Neill Theatre Center’s Monte Cristo Award. Harold Prince blev optaget i Lincoln Center Hall of Fame som en del af deres åbningsårgang, og han modtog en National Medal of the Arts af præsident Clinton for en karriere, hvorigennem ”han ændrede den amerikanske musicals natur”.

Maria Björnson (1949 - 2002)

Maria Björnson designede for teater, opera og ballet, og modtog talrige priser for sin scenografi og kostumer til The Phantom of the Opera, bl.a. to Tony-priser, to Outer Critics Circle Awards og to Drama Critics Awards, alle for Best Costume and Set. Ved sin død havde hun netop færdiggjort scenografi og kostumer til operaerne The Trojans (NY Met), The Little Prince (Houston Grand Opera) og scenografien til Il Trovatore (Paris Opera). Alle tre opsætninger blev iscenesat af Francesca Zambello i 2003. Maria Björnsons scenografiske arbejder for musikteater inkluderer The Phantom of the Opera på Broadway, London- og Broadway-produktionerne af Aspects of Love, og Follies (Shaftesbury Theatre). Hendes arbejde for teatret inkluderer bl.a. Hamlet, The Tempest, Camille, Measure for Measure, A Midsummer Night’s Dream og The Way of the World (RSC), The Cherry Orchard (Chichester Festival) og The Lonely Road (Old Vic). Blandt hendes operaproduktioner kan nævnes Donnerstag aus Licht (Royal Opera House Stockhausen), Der Rosenkavalier (Royal Opera House CG), Macbeth (La Scala), Carmen, Die Walküre og Toussaint l’Ouverture (English National Opera). The Queen of Spades (Nederlandse Opera), Katye Kabanova og Jenufa (Houston Opera). I en karriere der strakte sig over 30 år designede hun mere end 120 produktioner.

Gillian Lynne (1926 - 2018)

Dame Gillian Lynnes karriere begyndte, da hun var 14 år gammel: hun sprang fra Sadler’s Wells Balletten over hovedstjerne på London Palladium til en filmrolle over for Hollywood stjerneskuespilleren Errol Flynn. Det var Gillians helt originale stil og energi, der medvirkede til at gøre hende til sin generations førende instruktør/koreograf, mest berømt for hendes banebrydende iscenesættelse og koreografi til Cats, The Phantom of the Opera, Aspects of Love og Chitty Chitty Bang Bang. Hun iscenesatte mere end 60 produktioner i Londons West End og på Broadway, og arbejdede på 11 spillefilm og hundredvis af tv-produktioner som producer, instruktør, koreograf eller medvirkende. Gillian Lynne modtog talrige hædersbevisninger, bl.a. to Olivier Awards, den første for Outstanding Achievement for hendes koreografi til Cats i 1981, og en Lifetime Achievement ”Special” Olivier i 2013. Blandt andre priser er: 1983 Silver Order of Merit i Wien for den første produktion af Cats med prosceniums-åbning, Golden Rose of Montreux Award for The Muppet Show serien, Engel Television Award (USA) som iscenesætter af hendes eget konceptdrama The Morte d’Arthur, en BAFTA for hendes dansedrama A Simple Man iscenesat for BBC TV, en Moliére Award for Cats i Paris i 1989. The Royal Academy of Dance valgte hende til vicepræsident i 2012. Gillian blev hædret med ordnerne CBE (1997) og DBE i 2014 for sit virke inden for dans og musikteater. Umiddelbart før hendes død i juli 2018 omdøbte Andrew Lloyd Webber New London Theatre efter hende, og hun blev den første ikke-kongelige kvinde til at blive hædret på denne måde i West End: The Gillian Lynne Theatre. Gillians eftermæle videreføres over hele verden i det værk, der præsenteres i aften.

Andrew Bridge

Andrew Bridge har modtaget tre Tony-priser for sit lysdesign: for Fosse, Sunset Boulevard (for begge også Ovation Awards, LA) og The Phantom of the Opera (også Drama Desk og Outer Circle Critics’ Awards, NY, Dora Mavor Award, Canada, og LA Critics’ Award). Han har lysdesignet mange produktioner i Londons West End og på Broadway, hvoraf flere har turneret internationalt, bl.a. Sunset Boulevard, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Five Guys Named Moe, og Franco Zeffirellis Absolutely! (Perhaps). Han er også kendt for sit arbejde med at lyssætte åbnings- og afslutningsceremonierne ved Commonwealth Games i 2002 samt for koncerter med Julie Andrews, Shirley Bassey, Bing Crosby og Tommy Steele. Han er bestyrelsesmedlem i Charity Light Relief, som yder økonomisk og praktisk støtte hjælp til personer på lyssætningsområdet indenfor især teater, og i 2010 blev han udnævnt til ’Fellow of the Association of Lighting Designers’ baseret på hans enestående bidrag til lysdesign.

Mick Potter

Mick Potter har designet lyden til et utal af verdensproduktioner, herunder bl.a: Saturday Night Fever (London, New York og turné) Bombay Dreams (London, New York), The Woman In White (London, New York) samt den største produktion nogensinde af The Phantom the Opera (Las Vegas). Derudover har han lyddesignet Andrew Lloyd Webbers produktion af Love Never Dies (London, Australien, Japan) og The Wizard of Oz (London, Toronto, USA turné). Endvidere Cameron Mackintoshs produktion af Miss Saigon (London, Tokyo og turné), Betty Blue Eyes (London) Les Misérables 25 års jubilæum, The Phantom of the Opera 25 års jubilæumsfest i Royal Albert Hall (London) og mange flere. Mick har derudover skabt alle nye lyddesigns til de nuværende London og New York-produktioner af The Phantom Of The Opera og Les Misérables, samt den nuværende London-produktion af Miss Saigon. Han har bl.a. vundet en Olivier Award for bedste lyddesign til London Produktion af The Woman In White i 2005, Parnelli Sound Designer of the Year-prisen i USA for The Phantom of the Opera i Las Vegas i 2006 og Green Room Award i Australien for bedste lyddesign for Love Never Dies i 2011.

David Cullen

David Cullen har orkestreret mange af Andrew Lloyd Webbers musicals herunder, Cats, Starlight Express, Song & Dance, The Phantom of the Opera, Aspects of Love, Sunset Boulevard, By Jeeves, Whistle Down the Wind og The Beautiful Game. Andre musicals han har orkestreret omfatter Abbacadabra, Jeeves, Shogun the Musical (in New York), Children of Eden, Edna – The Spectacle, Stepping Out and three London revivals – Can-Can, The Baker’s Wife og Carmen Jones. Han har bl.a. vundet New York Drama Desk Award for hans orkestrering af The Phantom of the Opera og blev nomineret igen det efterfølgende år for Aspects of Love.

Arthur Masella

Han fik sin tidlige uddannelse hos iscenesætteren Harold Prince, medens han sammen med ham arbejdede på et dusin Broadway- og operaproduktioner, bl.a. originalopførelserne af Pacific Overtures, Sweeney Todd, Evita, Candide, Side By Side By Sondheim, Willy Stark og Merrily We Roll Along. Han har iscenesat Harold Princes produktion af The Phantom of the Opera over hele verden og derudover iscenesat et antal skuespil, bl.a. Resurrecting Levin, Custer’s Luck, A Score to Settle og Byrd’s Boy. Han er medstifter af The Graduate Musical Theatre Writing Program ved NYU’s Tisch School of the Arts, hvor han også har været associeret formand. Arthur Masella har arbejdet på Broadway, Off-Broadway og på regionale teatre nationalt og internationalt, og har iscenesat musicalerne Sweet Charity, Fiddler on the Roof, The Music Man, Yours Anne, Company, Man of La Mancha, Sweeney Todd, Candide, og endvidere operaerne Casanova, Cavalleria Rusticana, Of Mice and Men, I Pagliacci, La Cenerentola, La Bohème, Rappaccini’s Daughter, Amahl and the Night Visitors, Regina og The Sorcerer for operakompagnier over hele USA. 

Rainer Fried

Rainer Fried har været assisterende instruktør på talrige opsætninger af Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera over hele verden, bl.a. i Antwerpen, Mexico City, Madrid, Hamburg, Stuttgart, Cape Town, Johannesburg, Seoul, Stockholm, Paris, Australien og senest København, og endvidere to asiatiske turnéproduktioner, som har turneret i Kina, Sydkorea samt Manila, Hong Kong, Taipei, Bangkok og Istanbul. Han har netop været assisterende instruktør på den australske produktion af Beautiful The Carole King Musical og var assisterende instruktør af den australske opsætning af efterfølgeren til Phantom of the Opera, Love Never Dies, i Melbourne og Sydney. Han var assisterende instruktør af den første australske opsætning af Billy Elliot samt dens første opsætning på et fremmedsprog i Seoul, og han var som Resident Director ansvarlig for Cameron Mackintosh’ opsætning af Miss Saigon i Stuttgart. Rainer begyndte sin karriere i Tyskland som instruktørassistent ved Ulm Theater, Hamburg Drama Theatre og Kiel Egnsteater. Her iscenesatte han talrige både musicals og teaterstykker, bl.a. The Wizard of Oz, Crimes of the Heart, Stella, Die Wende, Der Räuber Hotzenplotz m.fl.

William Waldrop

Uddannet fra The Peabody Conservatory of Music og arbejder som musikalsk instruktør, dirigent, pianist, komponist og sangtcoach. Har som sangcoach arbejdet med casts på flere nuværende Broadway produktioner herunder Les Misérables, The Phantom of the Opera og Wicked. Har i USA rejst med de nationale opsætninger af The Phantom of the Opera og Cats som musikalsk instruktør. Fungerede som musikalsk instruktør og dirigent under den sidste nationale turne af Andrew Lloyd Webber og Tim Rices Evita i 2014. Senest har han fungeret som musikalsk supervisor på The Phantom of the Opera i Hamborg og musikalsk instruktør på Broadways genopsætning af Cats.

Per Engström

Diplomeksamen fra Musikhögskolan i Stockholm i 1978 og orkester- og kordirigenteksamen i 1982. På Det Ny Teater har Per Engström dirigeret samtlige opførelser af The Phantom of the Opera, Cats, The Producers, Skønheden og Udyret, The King and I, Les Misérables, Mary Poppins, Wicked, Annie, Singin’ in the Rain, Love Never Dies, Crazy For You, Evita, Billy Elliot, The Sound of Music, Jekyll & Hyde, Anything Goes og senest Chicago. Han har været ansat ved Malmö Stadsteater, operaen i Göteborg samt Oscars Teatern i Stockholm, hvor han bl.a. dirigerede The Phantom of the Opera 1989-95. I Sverige har han derudover dirigeret Mozarts Tryllefløjten, Nicolais opera De Lystige Koner i Windsor og senest Some Like It Hot, Miss Saigon og Nine. Han har gæstedirigeret hos de fleste svenske symfoniorkestre og flere gange hos Odense Symfoniorkester.

Patricia Merrin

Patricia Merrin indledte sin karriere som balletdanser. Hun begyndte at danse som 4-årig og fik som 11-årig undervisning i London af Anna Northcote i den russiske balletstil. Hendes første professionelle rolle var som 15-årig i en pantomime-forestilling. Som 17-årig dansede hun rollen som den magiske gudmor i pantomimen Cinderella over for Sir Cliff Richard i London Palladium. Som 18-årig tilbragte hun to år hos den Kgl. Ballet i København og tog derefter tilbage til London Festival Ballet, hvor hun avancerede til solist og dansede mange forskellige hovedpartier. Hun kom derefter til The Scottish Ballet som solodanser og dansede de fleste af hovedpartierne i den klassiske ballet, bl.a. i Svanesøen, Giselle, Nøddeknækkeren og Tornerose. Patricia har også gæstedanset hos mange andre førende balletkompagnier. Så tog hun springet til musicals og var i musicalen On Your Toes både danseinstruktør og understudy for Natalia Makarova i hovedrollen. Patricia Merrin var med i originalbesætningen på London-opsætningen af The Phantom of the Opera som både danser, dansekaptajn og understudy til Madame Giry. Hun blev derefter koreografassistent og siden assisterende resident director, ligesom hun også var resident director på en del af forestillingens turné i United Kingdom. Hun er i dag freelance koreograf og har været medkoreograf på mange opsætninger af The Phantom of the Opera over hele verden, i Europa (incl. Moskva), Asien, Sydafrika, Australien og New Zealand. Hun er meget glad for at være tilbage i København, hvor hun påbegyndte sin klassiske balletkarriere.

Michael Odam

Blandt hans seneste musical-designs er Orpheus på Linbury Theatre ROH Covent Garden, Legally Blonde, Singin’ In The Rain og Thoroughly Modern Millie, alle på Killwoth House Theatre. Derudover fem korte stykker i Pori, Finland, 24 Hour Musicals, 42nd Street, Hairspray i Hamburg og turneen i United Kingdom med Priscilla Queen of the Desert. Han har endvidere lyssat scenepræsentationerne af Mulan, The Millenium Event i Disneyland, Paris, samt events i Alton Towers. Blandt øvrige credits som med-lysdesigner er Disneys Aladdin i London og Hamburg, Priscilla i London, Wicked i London og Stuttgard, Beauty and the Beast i United Kingdom, Tyskland, Mexico og Argentina, Aïda to gange i Seoul, Sydkorea samt turné i Europa, og Tarzan i Hamburg og Stuttgart. På Det Ny Teater har han tidligere lyssat Wicked.

Nic Gray

Uddannet fra The Central School of Speech and Drama i London og æresbachelor i Theatre Sound. Begyndte sit arbejde som assisterende lyddesigner for Mick Potter, som 1. lydmikser ved Les Misérables 25 års jubilæums turne og koncert. Har for Mick Potter mikset lyden til The Phantom of the Opera (25 års jubilæumsturne), The Wizard of Oz (London Palladium), Miss Saigon (London), samt Andrew Lloyd Webbers Sunset Boulevard, Carousel og Chess ved London Coliseum. Han er assisterende lyddesigner for Mick Potter på The Phantom of the Opera i hele verden herunder Moskva i 2014, Oberhausen i 2015, Stockholm i 2016, São Paulo i 2018 og nu Det Ny Teaters 2018 produktion. Han er desuden assisterende lyddesigner på Les Misérables over hele verden, herunder produktionerne i Spanien, Sydkorea, Toronto, Sydney, Tokyo, São Paulo og Mexico City og også for Miss Saigon i Tokyo.

Karen Hoffmann

Har studeret musikvidenskab ved Aarhus Universitet og blev i 1967 ansat som operasufflør ved Det Kongelige Teater. Har for Det Ny Teater oversat The Phantom of the Opera, Peter Pan, My Fair Lady, The Sound of Music, Skønheden og Udyret, Singin’ in the Rain, Evita, Billy Elliot, Jekyll & Hyde, sangteksterne i Anything Goes og senest sangteksterne i Annie Get Your Gun. Har endvidere oversat adskillige operaer, deriblandt De lystige Koner i Windsor, La Traviata, Figaros Bryllup, Tryllefløjten, Barberen i Sevilla, Le Grand Macabre, Proces Kafka og operetten Smilets Land.

Michael Lindvad

Uddannet fra Privatteatrenes elevskole. Var i en årrække tilknyttet Teatret ved Sorte Hest som medstifter og leder. På Det Ny Teater var han Jamie i My Fair Lady og butleren Franz i The Sound of Music, og har derudover været resident director på The Producers, Beauty and the Beast, Chicago, Les Misérables, Mary Poppins, Singin’ In The Rain, mediscenesætter af Crazy For You, resident director på Billy Elliot, The Sound of Music, Jekyll & Hyde, hvor han også spillede Poole, Anything Goes, Annie Get Your Gun og senest The Book of Mormon. Har for egnsteatret i Maribo iscenesat flere musicals bl.a. The Sound of Music og Miss Saigon, og senest i 2018 Dr. Zhivago.

Hayley Franks Høier

Uddannet på Elmhurst Ballet School og English National Ballet School. Har for Det Ny Teater koreograferet Love Never Dies, Annie, The Sound of Music, Jekyll & Hyde og senest Annie Get Your Gun. Har endvidere på Det Ny Teater virket som koreografassistent på Beauty and the Beast, Singing in the Rain, Crazy For You, The Phantom of the Opera, Cats, The Producers, Chicago, The King and I, Les Misérables, Mary Poppins, Wicked, Evita, Billy Elliot, Anything Goes, Chicago og senest The Book of Mormon. Har for Nørregade Teatret i Maribo koreograferet Les Misérables, La Cage Aux Folles, The Producers, Sommer i Tyrol, Sunset Boulevard, Cyrano Miss Saigon og Dr. Zhivago. Er endvidere medstifter af den nye musical- og teater skole i København Central Musical Theatre School.

Tomas Ambt Kofod

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater, hvor han har medvirket i talrige forestillinger. På Det Ny Teater har han bl.a. spillet Fantomet i Love Never Dies og Raoul i The Phantom of the Opera, Beast i Beauty and the Beast,  Jean Valjean i Les Misérables, Billy Flynn i Chicago, Che i Evita samt Jekyll & Hyde i musicalen af samme navn, en rolle han modtog en Reumert-nominering for. Har på Det Ny Teater desuden medvirket i Crazy For You, The King and I, Cats, Annie og Songs For A New World. Han har spillet Jesus Kristus i filmen The Testament i Utah, USA, og medvirket som Nick Piazza i Fame, som Chris i Miss Saigon på Odense Teater, samt medvirket i Jordens Søjler på Østre Gasværk i 2016.

 

John Martin Bengtsson

Spillede sin første hovedrolle i en Andrew Lloyd Webber-musical som 19-årig i den første svenske produktion af den nye version af Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat. Har på Det Ny Teater medvirket i Les Misérables som Enjolras og i Wicked som Fiyero. Han har de seneste to år spillet Fantomet i The Phantom of The Opera i Stockholm og spillet Raoul i samme musical på Göteborgsoperan. Han har i sine mange år som musicalartist haft flere andre store roller i bl.a. Hair, Evita, Kiss Me Kate, La Cage aux Folles, Cabaret og West Side Story. Han medvirker ofte i større koncertsammenhænge, først og fremmest i hjemlandet Sverige men også udenlands. Han har udgivet flere albums, hvoraf det seneste bærer titlen ”It’s all About Christmas”.

 

Sibylle Glosted

Bachelor fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og afsluttede sin uddannelse fra Operahögskolan i Stockholm i 2016. Debuterede som Ofelia i Hamlet i Absentia. Hun har i sine år på Operahögskolan opnået mange anerkendelser og blev tildelt Vadstena Akademiets stipendum, og sang i den forbindelse titelrollen Mary i en nyskrevet opera Silverskeppet. Herudover vandt hun Kungliga Musikalske Akademiens Nationala Stipendium og Anders Wahl Stipendiet og fik en praktikplads på Kungliga Operan i Stockholm i rollen som Barbarina i Mozarts Figaros Bryllup. Har foruden en lang række koncerter sunget rollen som Zerlina i Malmö Operans Don G. I 2016 modtog hun prisen som “Årets unge Operatalent” ved Copenhagen Opera festival, og i 2017 Reumerts ”Årets Talentpris” for sin rolle som Ofelia i Hamlet in Absentia.

Isabel Schwartzbach

Uddannet fra Syddansk Musikkonservatorium og Skuespillerskole 2013. Videreuddannet i sang fra Anne Rosing Instituttet i 2016 og igangværende studier på Stella Adler Studio of Acting i New York City. Debuterede i 2012 som Maria i West Side Story på Jysk Musikteater, en rolle hun i 2018 spiller på Aarhus Teater og Aalborg Teater. Har på Det Ny Teater tidligere medvirket i Beauty and the Beast, The Sound of Music og senest i Jekyll & Hyde. Hun sang og spillede i 2014 rollen som Cosette i Les Misérables på Aarhus Teater, og har givet en række koncerter med bl.a. Odense Symfoniorkester og Promenadeorkestret.

Cassandra Lemoine

Uddannet bachelor i Voice Performance ved Victoria University samt kandidat fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Født i Edmonton i Canada, hvor hun debuterede som Cis i Brittens Albert Herring i 2013.  Debuterede på Det Kgl. Teater som Papagena i Mozarts Tryllefløjten. Har siden 2016 været studerende ved Operaakademiet i København, hvor hun bl.a. har medvirket som Oberto i Händels Alcina, Dalinda i Händels Ariodante, Madame Herz i Mozarts Der Schauspieldirektor og Lucia i Brittens The Rape of Lucretia. Har desuden givet en række koncerter i ind- og udland bl.a. som en del af ensemblet i Camerata Øresund og Concerto Copenhagen. Senest medvirket som Johanna i Steven Sondheims Sweeney Todd ved Blue Bridge Repertory Teater i Victoria (Canada).

Christian Lund

Uddannet fra Det Danske Musicalakademi i 2008. Har på Det Ny Teater senest medvirket i The Book of Mormon og tidligere i Les Misérables. Har på Fredericia Teater medvirket i Disneys Klokkeren Fra Notre Dame, Den Lille Havfrue samt High School Musical II og The Drowsy Chaperone m.fl. Har desuden på andre teatre bl.a. medvirket i Dirty Dancing, Grease, Mamma Mia, My Fair Lady, Spamalot og Elf - The Musical, samt Chess in Concert og The Night of 1000 Stars i Royal Albert Hall. Lægger  stemme til bl.a. Prins Hans i Disneys Frost.

Carl Christian Rasmussen

Uddannet fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og Det Kgl. Operaakademi. På Det Ny Teater har han medvirket i The Phantom of the Opera, Den Glade Enke, My Fair Lady, Beauty and the Beast, The Sound of Music, Jekyll & Hyde og senest Annie Get Your Gun. Han har spillet og sunget en lang række forskellige roller inden for opera, operette, moderne musikdramatik, musical og skuespil spændende fra Mozart, Rossini, Wagner over Per Nørgård og Poul Ruders til Lloyd Webber på talrige teatre.

Sebastian Harris

Uddannet fra Det Danske Musicalakademi i 2015. Har på Det Ny Teater medvirket som Tony Elliot i Billy Elliot og senest som Jesus i The Book of Mormon. Han har medvirket i en lang række andre musicals, bl.a. Cabaret, The Sound of Music, Nøddebo Præstegaard på Folketeatret, Shu-bi-dua the Musical samt Klokkeren fra Notre Dame på Fredericia Teater. Derudover har han spillet Thuy i Miss Saigon på Nørregade Teatret, hvor han senest spillede titelrollen i danmarkspremieren på Dr. Zhivago.

Louise Fribo

Uddannet fra The Bush Davies School, England 1986-89 og Det Kgl. Operaakademi 2000-03. Har på Det Ny Teater tidligere spillet Christine i Love Never Dies, Abbedissen i The Sound of Music og medvirket i Andrew Lloyd Webbers one-woman musical Tell Me On A Sunday. Hun har medvirket i talrige operaer, musicals og koncerter, tv-serier og film samt indspillet plader i eget navn. Hun har sunget bl.a. Blondchen, Nattens Dronning og Olympia på Komische Oper Berlin, Volksoper Wien og Operaen i København og været på verdensturné med John Malkovich og Wiener Akademie Orchestra med forestillingen The Infernal Comedy. Hun modtog en Reumert-pris for Olympia samt Marguerite Vibys hæderslegat for Cunégonde. Ydermere har hun sunget i Salzburgfestivalen i Mozart operaen Il Sogno di Scipione.

 

Rasmus Jupin

Uddannet fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium i 2008. Har sunget i Vicenzo Bellinis Beatrice di Tenda, Belisario og Poliuto af Gaetano Donizetti med det danske Bel-Canto Society, samt sunget Mozarts Zauberflöte på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Har herudover givet koncerter med bl.a. Odense og Aalborg Symfoniorkester og deltaget i Københavns Opera Festival.

 

Elisabeth Halling

Diplomeksamen fra Det kgl. Danske Musikkonservatorium, afgangseksamen fra Operaakademiet, Det Kgl. Teater og Guildhall School of Music and Drama, London. Fik sin debut på Det kgl. Teater som Cherubino i Figaros Bryllup, og har siden 1992 været medlem af solistensemblet. Hun har haft roller som Rosina og Berta (Barberen i Sevilla), Cherubino og Marcellina (Figaros Bryllup), Sextus (Titus), Dorabelle (Cosí fan Tutte), Flora og Annina (La Traviata), La Ciesca (Gianni Schicchi), Suzuki og Kate Pinkerton (Madame Butterfly), Gela (Bent Sørensens Under Himlen), Warren´s wife (Tjenerindens Fortælling), Grimgerde (Valkyrien), Nicklaus (Hoffmanns Eventyr), Miss Todd (The Old Maid and the Thief), Leonora og Pernille (Maskarade), Jade Boucher (Dead Man Walking) og Camilla (The Exterminating Angel). Hun er ridder af Dannebrogordenen. Har endvidere sunget mange koncerter med landsdelsorkestrene og været en hyppig gæst hos Danmarks Radio, ligesom hun har sunget i operahuse uden for Danmark, bl.a. Leipzig, Prag og Göteborg.

Tuva Semmingsen

Uddannet fra det norske Musikkonservatorium og Det Kgl. Operaakademi. Debuterede i 1999 på Den Kgl. Opera som Cherubino i Figaros Bryllup. Har her senere medvirket i bl.a. Julius Cæsar (Sesto), Askepot (Angelina) og Barberen i Sevilla (Rosina) og Händels Partenope (Patrica Rosmira). Uden for Danmark har hun sunget ved flere operakompagnier, bl.a. Opéra de Nancy, Grand Opéra de Reims, Glyndebourne Opera, Den Kgl. Svenske Opera og Den Norske Opera. Hun har med Bjarte Eike & Barokksolistene udgivet en plade – London Calling – med bl.a. Händel-arier. Senest har hun bl.a. medvirket i Gaming in Symphony med Danmarks Radios Symfoniorkester (DRSO), Irene/Theodora ved Karlsruhe Händel Festival, Zerlina/Don Giovanni ved Den Ny Opera, og Ruggiero/Alcina ved både Den Kgl. Opera samt Den Norske Opera.

Imogen-Lily Ash

Uddannet i Professional Dance & Performance fra Central School of Ballet i 2018. Har danst i Sylvia ved Birminham Royal Ballets Englandsturné i 2009. Har i 2017-2018 danset ved Ballet Centrals turné i England i bl.a. Tornerose, Black Swan, Askepot og Valley of Shadows.

 

Anna Vaupel

Uddannet i London ved sangpædagog Ian Adam, har en bachelorgrad i drama og Teatervidenskab fra University of London samt en musicalperformer-uddannelse fra The Advanced Performers´ Studio. I London har hun bl.a. medvirket i opsætninger af La Bohème, Den Glade Enke og Abba Mania. I Danmark har hun bl.a. spillet Sally Bowles i Cabaret, Anita i West Side Story, Irene Berger i Mød Mig På Cassiopeia og Dolores i Sugar. På Det Ny Teater har hun medvirket i Evita, The Sound of Music (cover Abbedissen), Jekyll & Hyde (cover Lucy), Anything Goes (cover Reno Sweeny) og Chicago (cover Velma Kelly). Derudover har hun indspillet et solo-album med City of Prague Philharmonic Orchestra.

 

Jesper Paasch

Uddannet fra Det Danske Musicalakademi i 2010. Har på Det Ny Teater medvirket i Crazy For You, Evita, Love Never Dies, Jekyll & Hyde og senest Annie Get Your Gun. Har på Fredericia Teater medvirket i The Sound of Music, på Folketeatret i Skatteøen som Morgan og som Spats i Sugar. Har derudover medvirket i Mamma Mia i Tivoli, Evita på Musikteatret Holstebro og Cyrano som Christian på Nørregade Teatret i Maribo. I 2018 deltog han i det Europæiske Melodi Grand Prix med det danske bidrag.

Kim Hammelsvang

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Odense Teater i 2006. Har på Det Ny Teater spillet Grantaire og Thénardier i Les Misérables, Robertson Ay i Mary Poppins, Boq i Wicked, Bert Healy i Annie, Rod i Singin’ In The Rain, Monsieur D’Arque i Beauty and  the Beast, Herr Zeller i The Sound Of Music, Spider i Jekyll & Hyde, Charlie Davenport i Annie Get Your Gun og senest Missionspræsident i The Book of Mormon. Han har endvidere medvirket i bl.a. Jesus Christ Superstar og Valhalla på Folketeatret, i Skammerens Datter 1 og 2 på Østre Gasværk, og i flere revyer og kabereter, bl.a. Kerteminderevyen som han har medvirket i siden 2010. Har på DR spillet Herman Bang i “Øgendahl og de store forfattere” og har været nomineret til flere skuespillerpriser. Blev årets mandlige revykunstner i 2016.

Paul Frederiksen

Uddannet fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium med diplomeksamen fra 1993. I 00’erne var han fastansat på Den Jyske Opera. I dag er han fast i DR Koncertkoret og freelancer i operakorene i Århus, København, Malmø og Hedeland. Det er også blevet til en række karakterroller i årenes løb, bl.a. Antonio i Figaros Bryllup på Den Jyske Opera, Betjenten i Houdini den Store på Den Fynske Opera, Steffen i DR-radiooperaen Werbung!, Spinelloccio i Gianni Schicchi på Undergrunden og Mel-Chi-Horr i Er Gud hjemme? på Operaen i Midten. På Det Ny Teater har han tidligere medvirket i Flagermusen og The Phantom of the Opera.

 

Martin Loft

Debuterede i 1993 i Les Misérables på Østre Gasværk Teater og fejrer dermed sit 25 års skuespiller-jubilæum. Siden har han spillet en lang række hoved- og biroller i danske musicals på Odense, Aarhus og Aalborg Teater, herunder Atlantis, Chess, Miss Saigon, Company og Cyrano. På Det Ny Teater har han medvirket i Jekyll & Hyde, The Sound of Music, Billy Elliot, Evita, Love Never Dies, Annie, Wicked, Les Misérables, Anything Goes og senest Annie Get Your Gun. Han spillede Jafar i Disneys Aladdin The Musical på både Fredericia Teater og i Operaen i København. Senest i 2018 har han medvirket i Chess i rollen som Walter.

 

Lauritz Jakob Thomsen

Begyndte sin sangkarriere i Københavns Drengekor - Det Kgl. Kantori. Lauritz fortsatte den musikalske uddannelse på MGK og sidenhen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Han har deltaget i masterclasses med Susanna Eken, Kirsten Buhl Møller og Anne Margrethe Dahl, og har medvirket som solist ved oratorier og messer i Danmark og udland. Senest i Mozarts Requiem og som Adam i Skabelsen af J. Haydn.

Maria Hanke

Uddannet fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium i 2006. Hun har bl.a. sunget Xeras i Anders Brødsgårds RejseOperatoriumRejse på Den Anden Opera, Moderen i kollektivoperaen Han, Den, Det på Takkelloftet, Troldkvinden i Dido og Aeneas på Valdemars Slot, Hélène i Massenets Une Éducation Manquée og Véronique i Bizets Le Docteur Miracle, begge på Den Rullende Opera, Carmen og Donna Elvira på Århus Kammeropera.  I 2013 medvirkede hun i opsætningen af Dove & Vicks version af Wagners Nibelungens Ring i København. Hun har vundet 1. præmie i Det Kgl. Danske Musikkonservatoriums Legatkonkurrence for Sangere og præmien Best performance of a work written since 1956 ved Haverhill Sinfonia Soloist Competition (UK). Hun var finalist i Mezzo Television International Opera Contest i Szeged (HU).

Cecilia Lindwall

Uddannet fra Norges Musikkhøgskole og Kunsthøgskolen i Oslo. Debuterede som Musetta i La Bohème ved Den Norske Opera i 2000 og vandt året efter i Berlin den internationale konkurrence Kammeroper Schloss Rheinsberg. Fra 2002-2007 var hun fast del af solistensemblet ved Staatstheater Braunschweig. Hun har sunget roller som Violetta i La Traviata, Agathe i Frieschütz og Micaëla i Carmen. I 2016 sang hun Madame Butterfly og i 2017 Tatjana i Tjajkovskijs Eugen Onegin med Sjællands Symfoniorkester. I 2018 sang hun hovedrollen som Anne Nihal i den nye danske opera Den Rejsende på Det Kgl. Teater.

Sandra Kassman

Uddannet fra Berklee College of Music i Boston og Musikalakademien i Umeå, Sverige, og i 2016 blev hun  Master of Arts i Musical Theatre Performance fra Royal Academy of Music i London. Har siden spillet den ledende rolle i Ophelia: Madness (in Blue) i Bristol og debuterede på den danske scene som Lucinda i Into The Woods. Senest har hun sunget rollen som Claudia i Cockpit ved Lyceum Theatre i Edinburgh samt spillet hovedrollen Jesus i Mörk Malm og Gardelins produktion af Jesus Christ Superstar i Eric Ericsonhallen i Stockholm i 2018. Hun arbejder også som voice-over-kunstner og har bl.a. lagt stemme til Lilo i den svenske version af Disneys Lilo og Stitch. 

Frederikke Kampmann

Uddannet fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og fra Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien. Debuterede på Valdemar Slot i 2008 som Euridice i L’Orfeo. I 2011 sang hun Joanna i Sweeney Todd på Aarhus Teater. Hun har sunget sopranpartiet i Mozarts Requiem med Aarhus Symfoniorkester, Carmina Burana med Sønderjyllands Symfoniorkester og været solist med Odense Symfoniorkester. I Wien har hun bl.a. sunget Søster Konstanze i Poulencs Les Dialogues des Carmélites, Despina i Mozarts Cosi fan tutte samt Lucia i Donizettis Lucia di Lammermoor. I sommeren 2013 modtog hun prisen som “Årets unge Operatalent” ved Copenhagen Opera Festival.

Merete Laursen

Uddannet i musikvidenskab fra Aarhus Universitet i 1998 og derefter som sanger med diplomeksamen fra Det Jyske Musikkonservatorium i 2004. Har på Det Ny Teater medvirket i The Phantom of the Opera og i Les Misérables. Haft solistoptrædener med diverse kor, orkestre og organister, mindre roller i Suor Angelica og den Fiffige Lille Ræv, og store roller i Massanets Don Quichotte og Brittons komiske opera Albert Herring. Hun har endvidere på Det Kgl. Teater medvirket i Madame Butterfly, Macbeth, Don Juan og senest Mahagony i 2017. Derudover har hun medvirket i Teater Hedelands opsætning af Carmen og Den Jyske Operas opsætning af Den Flyvende Hollænder og senest Elskovsdrikken i 2017.

Kristoffer Emil Appel

Uddannet fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium, Syddansk Musikkonservatorium og LaGrange College, USA. Han har foruden en lang række koncerter som solist i værker af Bach og Händel også medvirket i operaer som Mozarts Così fan Tutte, Carl Nielsens Maskarade og Donizettis Lucia di Lammermoor. Han er endvidere 1. tenor i DR KoncertKoret.

John Michael Wrensted Olsen

Læreruddannet med musik som linjefag i 2007. Har herefter modtaget privatundervisning i sang. Har senest medvirket i Into the Woods i Tivolis Glassal.  

Mia Karlsson

Uddannet på Musikhögskolan i Malmø i 1995 og på musicallinjen Kulturama i Stockholm i 1999. Hun har på Det Ny Teater medvirket i The Phantom of the Opera som Christine Daaé i 2009, og derudover sunget Søster Margaretta i The Sound of Music, Belle i Beauty and the Beast og Tuptim i The King and I, en rolle hun også har spillet på Slagthuset i Malmø, samt Cosette i Les Misérables. De seneste år har Mia givet en række koncerter i ind-  og udland.

Sidsel Aja Eriksen

Uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium og har desuden studeret på Dutch National Opera Academy i Amsterdam. Hun har bl.a. sunget på Dutch National Opera i Amsterdam i , Händels Ariodante og L’Ëtoile af Chabrier. Derudover har hun sunget rollen som Askepot i Viadots opera af samme navn, Marcellina i Figaros Bryllup af Mozart og Ruggiero i Händels Alcina. I 2017 medvirkede hun i Aarhus Sommeroperas uropførelse af Marthinsens opera Darwin og turnerede i 2017 og 2018 med Operaen i Midtens børneopera Er Gud Hjemme? i rollen som Lucy.

Patrick Egersborg

Uddannet fra Hochschule für Musik “Hanns Eisler” i Berlin og Operahøgskolen i Oslo. Har medvirket i flere operaer, bl.a. CosÌ Fan Tutte, Carmen, Tosca og Orlando og Trouble in Tahiti. Har arbejdet ved flere operakompagnier, herunder Grange Park Opera, Opera Holland Park, Opera Østfold, Den Norske Opera & Ballet, RingsakerOperaen og Oslo Operafestival. Har også været aktiv som solist ved flere koncerter og oratorier, og har spillet rollen som Boss i operaen Team Player udviklet af operakompagniet Operakollektivet, hvor han både synger og er producent.

Rasmus Mononen

Uddannet fra Akademiet for musik og drama ved Göteborg universitet. Har medvirket i Les Misérables på Åbo Svenska Teater i 2010 og i Songs for a New World ved Gotlands Länsteater i 2012. Har desuden medvirket i flere forestillinger på Malmö Opera, herunder Miss Saigon i 2013, Rebecca i 2014, Doctor Zjivago i 2014 og American Idiot i 2015. Senest har han medvirket som Tony Elliot i Billy Elliot ved Malmö Opera og i 2017 som swing i The Phantom of the Opera i Stockholm.

Nahia Gil Elizondo

Uddannet fra Escuela de Danza Isabel Elizondo i Pamplona i 2009. Har i sit skoleforløb vundet flere priser i internationale dansekonkurrencer, og i en alder af 16 år fik hun en DADA-pris og stipendium til at deltage i English National Ballet School, som hun blev færdiguddannet fra i 2012. Hun har danset i Svanesøen i Royal Albert Hall. Har desuden danset ved National Ballet of Ireland og senest Corps de ballet Arena di Verona.

Amelia Jackson

Uddannet fra Professional Dance & Performance ved Central School of Ballet i 2014. Debuterede i Londons West End som danser i stykket McQueen i 2015. Har desuden danset i en række opsætninger, bl.a. The Phantom of the Opera i Stockholm, Svanesøen i Royal Albert Hall i London og Nøddebo Præstegård i Danmark i 2015.

Victoria Paine

Uddannet i Professional Dance & Performance ved Central School of Ballet i 2013 og tidligere engelsk finalist ved De Internationale Ballet Mesterskaber. Hun har turneret i England med The Phantom of the Opera og på verdensturné og senest medvirket i The Phantom of The Opera i Stockholm.

Corina Clark

Uddannet i Professional Dance & Performance fra Central School of Ballet i 2018. Har bl.a. medvirket i Ballet Central englandsturné 2018, Ballet Centrals Nøddeknækkeren 2017 og Alice i Eventyrland i 2017.

 

Chloe Dowell

Uddannet fra Ballet West med speciale i Classical Dance & Dance Performance. Har danset i en række opsætninger, herunder ved Stara Zagora State Ballet company, BBC The One Show, Tap Spectacular og The Snowman - West End og englandsturné. Har desuden optrådt ved The Royal Opera House i Covent Garden, BBC Proms i The Royal Albert Hall og ved Glyndebourne Festival Opera.

Heidi Richards

Uddannet fra Central School of Ballet i Professional Dance & Performance i 2018. Har i 2017-2018 danset ved Ballet Centrals turné i England i bl.a. Tornerose, Black Swan, Askepot og Valley of Shadows. Derudover har hun danset rollen som Clara i Nøddeknækkeren ligeledes ved Ballet Central.

 

Jacob William Hughes

Uddannet fra Middlesex University i Classical Dance Technique & Performance i 2013. Har ved Sarasota Ballet of Florida danset i Ashtons Monotones II, som solist i Macmillans Concerto og Tudors Continuo, samt  optrådt i The Joyce og Jacobs Pillow. Har desuden danset i Askepot ved English National Ballet.

Trevor Schoonraad

Uddannet fra English National Ballet School i London. Har danset i flere musicals, bl.a. Cats jubilæumsturné 2006-2008, The Phantom of The Operas verdensturné 2013-2016, The Phantom of The Opera i Stockholm 2016-2017 og senest Evitas internationalel turné. Har derudover danset ved Tivoli Ballet Teater, Cape Town City Ballet og English National Ballet.

Catherine Leppingwell

Uddannet på Bradford Dance & Theatre Arts Centre og Central School of Ballet i London i 1997. Har danset med Vienna Festival Ballet, Ballet Creations of London, London Ballet Theatre og Ballet Ireland. Har på Det Ny Teater tidligere medvirket i The Phantom of the Opera og i The King and I. Har også medvirket i The Phantom of the Opera i Hamborg, på Asien-turné, verdensturné og i Stockholm. I 2018 var hun Columbine i Tivolis 175 års jubilæumsparade og dansede i Sylfiden med Tivoli Ballet Teater på Pantomime Teatret.