Efter danmarkspremieren onsdag 17. februar
var både publikum og anmeldere begejstrede.
Pressen skrev bl.a.:

Berlingske Tidende, Jakob Steen Olsen

Klik her for at se live tv-interview med Berlingskes Jakob Steen Olsen om Mary Poppins

Mary Poppins er ren livseliksir (6 stjerner)
Det Ny Teater overgår endnu en gang sig selv som festligt musicalteater af bedste skuffe. Terry Parsons tryllescenografi er ren magi: Hvert eneste sceneskift er som at bladre i en børnebog – vel at mærke en af de skønne, engelske af slagsen, som øjet aldrig bliver træt af at tage på vandring i. Kulørt, overdådigt og delikat på én og samme tid.

Hun har det hele
I det hele taget lykkes alt på Det Ny Teater. Charlotte Guldbergs beredvillige guvernante har det hele. Sød, skrap, skælmsk og sexet på sin egen edwardianske facon. Hun er en gave til rollen. Kristian Studsgaard er helt rigtig som hendes gavtyv af en skorstensfejer. Morten Staugaard er passende stiv i betrækket som den kedelige bankmand, der har glemt livsglæden og børnene. Som hans søde, passive kone, der har så svært ved at finde sin rolle, lider Christiane G. Koch kønt og går endnu kønnere i brechen for sit ægteskab, når hun langt om længe genvinder fighterånden.

Trods finanskrisen
Rundt om dem fungerer Det Ny Teaters store, fængende musicalapparat så perfekt som aldrig før med sjove og præcise vignetter. Med andre ord: Trods finanskrisen. Sælg bohavet for at få råd til at tage hele familien med i Det Ny Teater. Succesen er hjemme. Mary Poppins er ren livseliksir.

Jyllands-Posten, Henrik Lyding

Super-phanta-phænomæna-geniali-listisk (6 stjerner)
”Super-phanta-phæ-nomæna-geniali-listisk”. Jamen, det er jo lige præcis, hvad opsætningen på Det Ny Teater er. En overdådighed af kostumer og dekorationer, musik, sang og teatertrylleri i stjerneligaen. Sådan som intet andet teater i Danmark kan gøre det. Skabt i stor kærlighed til musical-genren og med usvigeligt sikker hånd, så både det morsomme og det sentimentale får sin afstemte plads i helheden. Og hvad skal man så begynde med at begejstres over?

Brusende kostumer
Indpakningen, tror jeg. Fordi husscenografen Terry Parsons har begået endnu et monumentalt udstyrsstykke af scenisk pomp og pragt. Brusende kostumer, hvor der ikke er sparet på noget som helst, boltrer sig foran masser af stjerneglimtende bagtæpper i en grundramme af himmelblåt, skabt som var det en gigantisk engelsk malebog. Her ruller pompøse hall-dekorationer frem fra baggrunden, børneværelser kommer sejlende gennem luften og sænker sig ned for øjnene af os, herskabskøkkener gror op af scenegulvet og fristende grønne park-områder blomstrer med levende statuer og besynderlige fantasibutikker.

Og bedst som vi tror, at nu kan der da ikke ske mere i den forestilling, trylles der lige endnu et par gange. Først i et ekstravagant udstyrsnummer med funklende stjerner og himmelkarrusel i bedste Hollywood-stil og derpå med Mary Poppins’ forrygende flyvetur.

Strålende kompagni
Og hvilket kompagni! Christiane G. Kochs milde mor, Morten Staugaards stive og bistre far, Birgitte Bruuns stovte kokkepige, Kim Henriksens forfjamskede tjener, Ulla Sells rørende fugledame, Michael Lindvads gnækkende bankdirektør, Henrik Larsens befippede parkbetjent og Marianne Mortensens eminent opera-grandiose guvernante af den virkelig ondskabsfulde skole.

Læg dertil Kristian Studsgaards friske og ligefremme skorstensfejer Bert, to herlige unger – Simon Ulvsgaard og Mira Andrea Balloli – med både charme, sangstemme og sans for replikker samt et velsyngende og præcist dansende kompagni, inden vi når frem til titelfiguren. Charlotte Guldberg er simpelthen den fuldendte Mary Poppins.

Børsen, Michael Solgaard

Festfyrværkeri (6 stjerner)
Mary Poppins er byens bedste oplevelse. Sjældent er Børsens anmelder gået så glad ud fra teatret. Scenografien – teatrets hidtil mest teknisk krævende – er overvældende. De mange skift fra børneværelse, til køkken à la Lauras i Matador, til Londons hustage, Mister Banks bank og ikke mindst den magiske ”gå tur”-park og en flyvende Mary Poppins ude i teatersalen, så publikum må vende hovederne, fungerer og fryder som et schweizisk urværk.

Stjerner og ensemble gør det alle fremragende. Charlotte Guldberg i titelrollen får næsten en til at glemme Julie Andrews fra filmen. Charlotte Guldberg giver lidt mere kant til barnepigen, samtidig med at hun stadig bevarer sødmen og synger krystalklart. Kristian Studsgaard er nøjagtig den rette blanding af cockney-smart og skarp danser, som rollen som Bert kræver, og så giver Morten Staugaard som den hæmmede bankfar George Banks og Christiane Gjellerup Koch som moderen Winifred historien psykologisk fremdrift, der gør den til meget mere end en børnemusical.

Børnene er i det hele taget en vigtig del af historien og forestillingen. Rollerne er foruroligende store og bærende for en musical, men de to børn, på premiereaftenen Simon Ulvsgaard og Mira Andrea Balloli, spiller og synger fremragende.

Fra Børsen kan kun lyde opfordringen til at købe billetter så hurtigt som muligt. Drop Zoologisk have og biografen. Byens bedste oplevelse for dig og dine børn eller børnebørn er lige nu Mary Poppins i teateret.

Kristeligt Dagblad, Rikke Rottensten

Mary Poppins på Det Ny Teater er den ultimative familieforestilling (5 stjerner)

Der er ingen, der behøver sukker på skeen for at få aftenen til at glide ned. Det er sødt, det er godt, og det smager stadig af mere, da Mary Poppins flyver gennem de blinkende stjerner og den velkendte paraply højt hævet hen over en teatersal, der er ét stort, bredt, lykkeligt smil.

Alle de, der med en vis nedladenhed i tonen har talt om Disney-musicaler og internationalt standardiserede versioner af musicaler i den seneste debat om, hvem der skal spille musicaler i Danmark, bliver bare nødt til at se i øjnene, at der er en grund til, at en musical som Mary Poppins er så afsindigt populær. I en udgave som den på Det Ny Teater i København med de perfekte skuespillere, med charmerende børn, med Terry Parsons’ legende, kulørte scenografi, der både minder en om et dukkehus og en tegnefilm, med scener, der er som slik for øjnene, og musik, der stadigt sidder og synger i én dagen efter, er det svært at komme i tanke om noget, der kan være den overlegen i genren. Det er den ultimative familieforestilling, hvor de voksne elsker hvert minut lige så meget som børnene, fordi det er teater i den helt store stil. Man skal se Mary Poppins, fordi man vil have en rigtig teateroplevelse, med snoretræk, en flyvende barnepige, masser af skuespillere, dans, musik, sang og livsglæde på det højeste niveau, det kan laves i Danmark.

Det Ny Teater har altså igen evnet at løfte sin egen overligger og lavet en familiemusical af de største og bedste – på verdensplan. Fabulerende, legende, vild og barnligt skør, så det bobler inde i en af fryd over indfaldene, elegancen og den overdådige iscenesættelse af Lisa Kent. Hvis man vil give sine børn en teateroplevelse i år, så er det Vesterbro i København, man skal tage til. Definitivt. Og køb endelig billetter til hele familien, de skal være statuer for ikke at elske den. Og selv statuer kan Mary Poppins jo sætte liv i – det ser vi selv midt på scenen.

Information, Anne Middelboe Christensen

Magiske Mary

Når den rigtige superstjerne spiller hovedrollen, så er der næsten ikke noget, der er bedre end musicals. For Charlotte Guldberg kunne ikke være mere velsyngende syrlig og helt igennem vidunderligt elskelig i rollen som Mary Poppins med paraply og knapstøvler på Det Ny Teater.

Hun repræsenterer idealet for den traditionelle Westend-spiller eller Broadway-performer: Svungen krop, ulastelig sangteknik, skønne tænder, klar mimik og urokkelig rolighed. Som Mary Poppins lader hun sig magisk flyve op under kuplen på Det Ny Teater – stående ret op og ned med sin uundværlige trylletaske. Aldeles svævesikker.

Poppins-performerne danser og synger med fejende overskud i Lisa Kents iscenesættelse og med største overdådighed i kostumerne af Terry Parsons. Ikke en eneste flæse eller karruselhest mangler. Og savl lige over den røde Poppins-kjole! Ensemblet er både muntert og velbesat med performere med personlighed. Ikke mindst Marianne Mortensen er en djævelsk rædselsfuld nanny af den gamle skole, og Kristian Studsgaard er en kæk gademaler med skorstensfejerfødder. Per Engströms orkester får musicalbruset til at løfte sig under lysekronen.

Frederiksborg Amts Avis, Palle Høj

Flyvende flot Mary Poppins (6 stjerner)
Sagt på den helt korte facon, så er Det Ny Teaters musical Mary Poppins bare superphantaphænomenægenialilistisk.

Historien om familien Banks, der hyrer en ret usædvanlig barnepige, præsenteres på Det Ny Teater i en række helt fantastiske kulisser som taget ud af en pop-op-bog af den allerbedste slags. Intet er overladt til tilfældighederne, og derfor lader 18 imponerende sceneskift sig også gøre, så de faktisk forstærker den i forvejen fortryllende fortælling, der også byder på en flyvetur til Mary Poppins med den obligatoriske paraply.

Mary Poppins er simpelthen årets familieforestilling - helt super-phanta-phæno-mæna-geniali-listisk, og man nynner sig glad hjem efter en aften i teatret. Chim-chim-cher-ee...

Skånska Dagbladet, Jan Olsson

En oemotståndlig Mary Poppins
Man har sannerligen inte sparat på krutet i den danska uppsättningen av Mary Poppins. Scenografi och teknik överglänser det mesta som skådats och föreställningen är precis så färgsprakande och tempofylld som den ska vara. Inte en trist minut med andra ord!

I rollen som Mary får vi se Charlotte Guldberg, som ger intryck av at rollen är skriven för just henne. Hun agerar synnerligen övertygande, med ett härligt temperament och en oemotståndlig utstrålning. Dessutom sjunger hon som en lärka. Mycket bra är också Kristian Studsgaard som hendes moatjé och gode vän Bert. Till skillnad mot filmversionens Bert, Dick van Dyke, är han en fantastisk dansare, vilket han visar tillsammans med sina sotarkompisar i en av pjäsens många så kallade "showstoppers".

Christiane Gellerup Koch och Morten Staugaard spelar mamma och pappa Banks. I rollerne som deras barn Jane och Michael - pjäsens bëgge huvudpersoner vid siden av Mary och Bert - fick vi under premiärkvällen se och höra Mira Andrea Balloli och Simon Ulvsgaard. Om de två alternerande paren är tillnärmelsesvis lika begåvade och charmiga är återväxten inom dansk musikteater säkrad för åtskillig tid framöver. Bägge sjöng uklanderligt, agerade med en frapperande säkerhet och en charm som värmde ända ner i hjärteroten.

Det är egentligen bara en sak man kan klaga över: at inte föreställningen varar ännu längre. Tre timmar, inklusive en stunds pausvila, försvinner som genom ett trollslag.

B.T., Birgitte Grue

Charlotte Guldberg er skabt til rollen som Mary (4 stjerner)
Mary Poppins strutter af glimmer og kulørte lygter. Her er kvikke dansenumre og gode skuespillere over hele linien.

50 computerstyrede motorer sørger for det tekniske trylleri - som når Mary Poppins med udslået paraply flyver igennem hele teaterrummet! Det er mægtig flot..... selvfølgelig, havde jeg nær sagt, for Det Ny Teater har forvænt os med top tunede musicals. Sådan en er Mary Poppins helt bestemt.

Out & About, Tonny og Claus Bønløkke Hertz

Mary Poppins - en magisk musical
Det er en overdådig forestilling. Der bliver spillet, der bliver sunget, der bliver tryllet, og der bliver danset. Det er en helt fantastisk og magisk oplevelse at sidde i Det Ny Teater til denne pragtforestilling. alle spiller fabelagtigt, kostumerne er fantastiske, og det hele er pakket ind i et eventyr, som man bare må overgive sig til.

kultunaut.dk, Louise Kragh

Magisk musical (4 stjerner)
Forestillingen er spækket med iørefaldende sange og fine  danseoptrin, men den kækkeste dans er skorstensfejernes stepdans og sangen Chim-chim-cheree. Titelrollen spilles overbevisende af Charlotte Guldberg.

byenkalder.dk, Louise Kaare Jacobsen

Magi, trylleri og charme indhyller Det Ny Teaters opsætning af Mary Poppins (4 stjerner)
Levende legetøj, talende statuer, steppende skorstensfejere, syngende bogstaver... Rent musicalguf tilsat et par bedårende børn, en striks far og en hemmelighedsfuld barnepige.
Festfyrværkeri af eventyrlige optrin.

oestrogen.dk, Jette S

Mary Poppins: Skal opleves! (6 paraplyer)
oestrogen.dks udsendte anmelder har set Mary Poppins - og hun er imponeret.
Opsætningen af Mary Poppins er et rent Disney-overflødighedshorn som du ikke må snyde dig selv og dine børn for.

teateranmelderne.dk, Pernille Bøg

Leg eller levertran? (4 stjerner)
Charlotte Guldberg er mageløs sød og stram på den helt rigtige måde som Mary Poppins, og så er ungerne Jane og Michael umulige at stå for. Sikke nogle wonderkids! Bert er nu heller ikke så tosset som skorstensfejende charmetrold, og Mr. Banks er stivnakket som kun en Morten Staugaard kan spille ham. Og så tager Marianne Mortensen altså prisen for sin levertranspusher med sorte horn og hagen i sky. Føj for en ulykke. Nå, skrub så hjem og leg med jeres uger. Eller tag dem med i teatret!

bornibyen.dk, Christine Exner

Det var en fryd at høre alle de fede hits og at se de forrygende dansenumre. Mit personlige højdepunkt var skorstensfejernes stepnummer. Hvor tit får man lov at se 15 mænd steppe for vildt...? Frida (6 år) synes, det bedste nummer var "Superphanta-phænomæna-genialistisk" ... sangen hvor Jane og Michael sammen med Mary Poppins leger med ord og vender hele verden op og ned. Sejt nummer!!

I det hele taget var det et overflødighedshorn af teatermagi at se Mary Poppins musicalen. Alene det at se 32 skuespillere og dansere på scenen er meget værd, når det man ellers mest ser, er to hårdtarbejdende børneteaterskuespillere, der har hængt deres sæt-stykker op på det offentlige bibliotek. Det har også masser af kvalitet, men her er der virkelig gang i festen, og de er virkelig dygtige allesammen.

Så hvis man er et barn, eller en voksen, der elsker teater, skal man gi sig selv og sine (halvstore) børn en tur på Det Ny Teater.