Pressen skrev

 

Efter premieren i Sceneriet onsdag den 30. april 2014 skrev pressen bl.a.:

 

Hundjævel med englestemme

Louise Fribo synger som en engel. I denne lille musicalperle af Andrew Lloyd Webber skildres en kvinde, som forelsker sig vildt. Man følger denne kvinde, efterhånden som hun samler sigselv op og kaster sig ud i det næste eventyr – og det næste. Unge mænd, vilde mænd, gifte mænd… For mændene giver hende det erotiske kick, som hun bare må have; også selv om de sparker hendes  selvtillid i smadder. Lige indtil hun på et tidspunkt er klar til at være sig selv – og til måske at finde en jævnbyrdig kæreste.

Louise Fribo står på toppen af karrieren – med den vildeste stemmekraft. Lige nu kan hun alt. Hendes høje toner er funklende klare, men de er også frække og flabede. Og så har hun en klang i sine allerøverste toner, så jeg er parat til at skrive under på, at jeg aldrig nogensinde har hørt de toner før.
Information


Louise Fribo forgylder Tell Me On A Sunday med sin perfekte musicalstemme

Louise Fribo har den slags bedårende musicalstemme, man helt trygt kan tage brusebad i, en klokkeklar renhed i klangen, ikke mindst i de himmelsk lyse noder, der må kunne løse op for selv det mest forstenede sind. Sendt ud i rummet med den uanstrengte intimitet, den forholdsvist lille teatersal gør mulig. Det bliver ganske enkelt ikke smukkere. Det kan vi godt sige. Også selv om det ikke er søndag.
Berlingske

”Webber de luxe. En Louise Fribo i fabelagtigt nærbillede. Et portræt, hvor hun med den mest eklatante sikkerhed rammer et kvindemenneske, der er i hjertegribende svingninger mellem at være sikker på sig selv og lammende usikker. Louise Fribo er modnet til ny beherskelse af sin forbløffende stemme og ikke mindst: beherskelsen af sproget. Ikke en konsonant, ikke et ord smutter for os i hendes perfekte engelsk. Ingen musicalkunstner i dette land behersker hele sit register fra højeste til dybeste tone i den grad som Louise Fribo. Louise Fribo gør Tell Me On A Sunday til et kunstværk.”
gregersDH.dk

 

Danmarks mest funklende musicalstjerne Louise Fribo viser atter sit format på Det Ny Teater, hvor hun triumferede i den Reumert-belønnede Love Never Dies. Nu er hun rykket over på den anden side af gaden, hvor Det Ny Teaters intimscene Sceneriet er at finde i kælderen, og hvor hun sammen med en lydhør trio af glimrende musikere får lejlighed til at vise nye sider af talentet.

Fribo servere teksterne i oprigtige og inderlige engelske versioner, der bevæger. Fribo udviser også tør humor og betydelig skarphed, som får os til at lytte til ordene på en ny måde. Resultatet er en gylden sangtime, der får os til at få øjnene op for nye kvaliteter i værket TELL ME ON A SUNDAY. Samtidig fyldes man med taknemmelighed over, at vi herhjemme har så fin og følsom en musical-stjerne med så blødende smuk en stemme.
cphculture.dk

 

Sangene er nærmest uden undtagelse ørehængere, som i skrivende stund stadig kører for mit indre øre. Lyden er umiskendeligt Lloyd Webbers, og den er tidstypisk. Det gør dog ikke noget, for melodierne er fantastiske.

Louise Fribo er midtpunktet for showet, og alle sangene synges på originalsproget. Det er intet problem. Hendes diktion er perfekt, hendes stemme imponerende, og man kunne høre hvert ord, hun sang. Dertil kommer, at hun så misundelsesværdigt godt ud i en elegant sølvbluse, stramme sorte bukser og høje hæle.

De lille scene på Det Ny Teater egnede sig fortrinligt til denne intimkoncertmusical med én sangerinde og hendes tre musikere. De tre musikere og Louise Fribo skabte en natklubstemning, der nærmest smøg sig om publikum på den rigtig gode måde.
kultunaut.dk